torsdag 3 februari 2011

Valrhona choklad - världens godaste choklad!

Åh, vad mycket choklad jag har smakat på i mina dagar!
Och min absoluta favorit är Valrhona choklad.






















Jag har liksom försökt att gilla annan choklad lika mycket, både högkvalitativa märken så väl som de med lägre kvalitet.
Ja, alltså gilla och gilla - klart att jag gillar annan choklad och kan äta det - men inte så att jag njuter av det i samma grad som jag gör med en Valrhona-choklad.

Mjölkchoklad behöver dock inte göra sig besvär. Möjligtvis om jag har ett sjukt sockerbehov och vill ha en Bounty eller Snickers i förbifarten, men that's about it.

Min man... han är lite tvärtom.
Han väljer kvantitet före kvalitet! Hahahahaha, det är sant!
Han väljer en 200 grams Marabou mjölkchoklad före 25 g mörk kvalitetschoklad - any day!
Jo, han gillar mörk choklad också, men han är nog som allra lyckligast när han kan inhalera en stor mjölkchoklad utan att behöva dela med sig.

:) // Ann

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar