söndag 13 februari 2011

Party med inspiration från glorioustreats - karibisk fest med strawberry daiquiris!

Jag njuter verkligen av att se andra göra vackra, goda och estetiskt tilltalande saker. Då blir jag glad och nöjd och får inspiration att göra egna goda och vackra saker.

Fast det är klart. Så här fina kakor kommer jag aldrig att kunna göra. Jag har inte tålamodet att bli bättre på det här. Sockerdränkta kakor var för pilligt för mig. Jag prövade ju att göra egna dekorerade kakor i mitt förstagångs-experiment (se tidigare blogginlägg) och än så länge räcker det fint.
Men jag blir liksom inspirerad ändå, av fina saker, jag behöver inte göra dem själv.

Se så fina kakor Glory har gjort, på sin blogg Glorioustreats.
När jag ser dem så blir jag inspirerad till att planera för en riktigt stor fest. En riktigt luau!













Bild lånad från http://www.glorioustreats.blogspot.com/







De påminner mig om för några år sedan då vi hade en karibisk fest hemma. Vi serverade jordgubbsdaiquiris & pina colada, black beans & rice med kokospanerade kycklingsticks och mangosås, massor av karibisk musik och dekorationer och alla kom i hawaiikläder hade och blommor bakom öronen!
Det var toppenkul!

Vi brukar ha fester hemma, jag gillar verkligen det. 
Kanske man skall bli proffessionell partyplanerare? Jag tror att det skulle vara min grej.
Hmmm... jo, jag kanske ska tänka lite mer på det, faktiskt!

:) // Ann

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar