tisdag 1 februari 2011

Pasta i miniformat - otroligt roligt!

Jag hittade pasta i miniformat för ett par dagar sedan, på ICA Maxi i en specialhylla av något slag.

Det är helt perfekt att ha i tomatsoppa!

I Norge är det jättevanligt att äta det. Ungefär som vi har spenatsoppa med ägg, så har de tomatsoppa med pasta i.

Men det har varit ett litet aber, att klura ut vad man skall ha i, när man gör soppan själv från scratch.

Vanliga makaroner blir för stora eller rättare sagt för klumpiga, och det funkar inte för mig att koka vid sidan om och sedan skära dem... Jag tycker inte heller att det blir bra om man bryter ner bitar av spaghetti i.

Men nu, mina vänner, så har jag hittat pastan att ha i. Paketet är ungefär hälften så stort som en liter mjölk.





















Bara för att illustrera storleksskillnaden så jämför jag en Farfalle med denna ...pyttelilla makaron som är tillverkad av pastaföretaget Granarole.















Och detta är en tallrik med färdigkokta ...minimakaroner blandade med olivolja.















:) // Ann

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar