fredag 25 februari 2011

Té - gottgottigottgott!

Gillar ni té?
Det gör jag!
Fruktiga, sträva, smaklösa och smakrika. Nyttiga med alger, konstiga med ginseng och traditionella som söders höjder. Gröna, röda, vita, svarta.
Jag gillar té helt enkelt!
Det passar när som helst, i vilken situation som helst. För att pigga upp, för att varva ner, för att trösta och för att peppa.

Jag dricker mest kamomillté. Jag låter det dra i fem minuter och dricker det med välbehag, en stor kopp nästan varje dag.
Min man tycker att det smakar hö.
Och det gör det väl.
Men gott hö!

En annan favorit är lite starka téer som ger ett litet sting på tungan, med glöggstuk, kanel och kryddor.
NK's julté eller Celestial Seasonings Red Safari Spice Tea, till exempel. Det är lite sorgligt, den affär som hade den har slutat sälja den. Jag känner en smärre panik inför detta faktum. Jag måste nog kontakta producenten.















Har ni sett detta té någonstans? Säg för guds skull till mig då.





Jag köper té allt för ofta, och ibland bara för att jag tycker om en förpackning eller för att en smak ser god ut. Ja, ni hör ju själva... för att en förpackning SER god ut.  ..herregud...

Här är ett té som jag trodde skulle vara gott, men det var det inte
















:) // Ann

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar