lördag 19 februari 2011

Min son - kocken!

Jag bara måste visa, för jag blev så himla stolt häromdagen, när min son kom och frågade om han fick laga middag. Han har lagat middag själv förr, men då har jag frågat honom om han vill.
Den här gången frågade han helt spontant!

Förra gången han lagade så fick han göra pizza, från grunden.
Den här gången blev det korvomelett, baguetter och tomater.

Ibland när andan faller på (läs; när jag inte orkar vara kreativ) så brukar jag göra en god omelett till middag med purjolök, champinjoner, vitlök, god korv, creme fraiche. Bara jag hackar purjon tillräckligt smått så att sonen inte ser dem, och champinjonerna tillräckligt stora för att han enkelt skall kunna ta ut dem, så är alla happy.  

Men nu var det alltså sonens version och då blev det korv och omelett, kort och gott!

Han gjorde allt själv. Skar korven, stekte den, knäckte äggen, hällde i mjölken, kryddade, vispade och skar tomaterna.
Han är nyss fyllda åtta!


















Barnarbete... kanske inte är en sån dum idé i alla fall?? Han får aboslut laga middag igen, när han känner för det!


:) // Ann

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar