tisdag 8 februari 2011

Make up - Geniets bästa sminkprodukter - del 1.

Jag får en del frågor om vilket smink jag använder.
Så jag tänkte att det kan vara ett kul inlägg i bloggen.

Några av mina favoriter, är:




Anastasia of Beverly Hills ögonbrynspenna. Detta är, utan tvivel den bästa ögonbrynspenna jag ägt. Nu har jag varit märket troget i tre år.



Dior Skinflash är ett oumbärligt make up-verktyg för mig. Jag brukar fixa hela make up'en färdig och avsluta med att dutta Dior Skinflash under hela ögat, ända ut på kindbenet. Den både täcker de mörka ringarna och reflekterar ljuset och ger därmed ett vaket och fräscht intryck. Jag brukar också dra ett streck med den på näsryggen. 

Jag har använt ID Bare Minerals make up i flera år och jag är jättenöjd. Det ger en sån glöd och lyster till ansiktet och man kan enkelt kompensera för puffighet och andra otrevligheter. Jag måste slå ett speciellt slag för tre av deras tilläggsprodukter; Mineral Veil (fixeringspuder, man ser nästan retuscherad ut), All Over Face Color (man blir solkysst och mejslar fram sina drag) och deras Blush (alltså, deras rouge ger glöd och friskhet). 

En av mina favoriter sedan många år tillbaka är Great Lash Mascara från Maybelline, den som är rosa och grön. Jag använder den för att få till formen på ögonfransarna, och sen fyller jag på med en volymmascara (det kan vara nästan vilket märke som helst, fast nu har jag L'oreals Voluminous 4X mascara).





Jag återkommer med fler sminktips och sminkprodukter i:
Make up - Geniets bästa sminkprodukter -del 2, lite senare.


:) // Ann

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar