onsdag 9 februari 2011

Baka muffins med olivolja

För några månader sedan så prövade jag ett amerikanskt recept  som hade olivolja i smeten.
Chokladmuffins bakade med olivolja... hmmm...
Jag blev skeptisk till att börja med. 

Jag är en stor smörfantast och tycker väl kanske inte att olja eller margarin hör hemma i bakverk. På generell basis, alltså.
Men receptet lät bra och var så mycket enklare än de vanliga muffinsrecepten jag bakar, och jag hade lite kort om tid, så jag prövade.

Och gud så gott det blev!
Och så fina de blev!
Mina chokladmuffins med olivolja blev otroligt saftiga, mjuka och hade en djup chokladsmak. Smeten blev luftig och fluffig. Och god.
Av olivoljan märkets ingenting rent smaksmässigt.
































Sedan dess har jag bakat dem många gånger.

Geniets slutledning; man skall inte vara rädd för att pröva nya saker, they might just surprise you!

:) // Ann 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar