tisdag 22 februari 2011

Fjärilar - cupcake dekorationer

Det finns så himla fina cupcakedekorationer att köpa, men man kan ganska enkelt göra sina egna.
Jag visade er mina Dora Utforskaren, Booth, Ryggsäck & Diego-dekorationer i ett tidigare inlägg.
























Nu hade jag tänkt att visa hur jag har gjort dessa fina fjärilar:





















Jag började med att åka till Panduro. I LOVE Panduro! Där köpte jag lim, vit hobbyfärg, ett ark med glittrande vita fjärilar och ett ljusrosa sidenband. Sen måste man ha pinnar. Jag valde grillspettpinnar som finns i vilken mataffär som helst.
















Sen var det dags att börja arbeta:








Fjärilsarket. De måste klippas itu.











Så där ja! Sen måste man klippa eller skära av spetsarna på grillspettspinnarna. Man vill ju inte att någon skall skada sig.









Här har jag målat pinnarna vita och låtit dem torka, sen har jag limmat fast fjärilarna på toppen av pinnarna.
Låt torka ordentligt.











Knyt rosetten runt pinnen när fjärilen har torkat. Sätt ner i en härlig cupcake med massor av frosting.

Glömde ta kort på det, såklart... Sorry.







:) // Ann

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar