tisdag 22 februari 2011

Sportlov snart!

Förra året åkte vi till Kungsberget. Lagom långt och lagom backar för en (då) tre-åring och sju-åring.
I år är de fyra och åtta. Men Kungsberget funkar fortfarande. Vi åker nog dit, en av dagarna i år också.

Vi har istället bestämt att åka iväg en och en halv vecka innan eller efter påsk istället, till vår stuga som ligger i Geilo, i norska fjällen. Där har vi det galet bra. Vår stuga ligger precis brevid backen och där åker vi skidor hela tiden. Både på längden och på tvären, så att säga. En stor öppen spis, en fullt utrustad och jättemysig stuga. Mitt på högfjället i en pittoresk fjällby. Kan det bli bättre? Nä, faktiskt inte!

Det är härligt att vara hemma på loven också. Så många museum att besöka, så härligt att ta en brunch inne i Stockholm, skönt att bada (inomhuspooler, för guds skull) och kul att åka skridskor både på isen här i viken i Sigtuna, men också i hockey-hallen.

Här är jag och barnen, förra året mitt i en snöstorm vid Kungsberget. Men det gjorde ingenting. Det var så roligt att åka och så himla härligt att se hur kul barnen hade det. Och hur duktiga de var!


















Man måste digga min ...eh.. coola stil va? Lite lätt tillbakalutad och avslappnad och ger inte alls sken av att jag då inte hade åkt skidor på nästan tio år.
Det gick hur bra som helst i alla fall! Tro't eller ej men det är tamigsjutton som att cykla. Kan man det, så kan man det liksom.
Jag gjorde faktiskt ett par skitsnygga åk.
...ja, i barnbacken.

Men jag svär, det hade säkert gått hur bra som helst i en svart backe också.
...eller...?

:) // Ann

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar