fredag 25 februari 2011

Pincetter och pennvässare - Kicks är ute och cyklar!

Jo, jag blev så himla irriterad när jag var inne på Kicks förra veckan. Så kom jag att tänka på det i morse, så nu måste jag skriva av mig.

Jag var inne på Kicks, Arlandastad, för att köpa handkräm. Och när jag stod vid I.D Bare Minerals sminksektion så hörde jag en av expediterna prata med en kund i 45-års åldern om pincetter och pennvässare.
Och ur den här expeditens mun kom följande svada:

"Ja, som alla vet så är ju pincetter och pennvässare färskvaror det också!"

Hennes kund tittade på henne och sa: "nähä, det visste inte jag..."

Expediten tittade henne då djupt in i ögonen och lutade sig framåt som om hon skulle berätta en hemlis:

"jo, alltså en pincett blir ju SÅ slö efter en kort stund och då kan den ju göra mer skada än nytta - och en pennvässare förstör ju själva pennan när den blir slö, och kan krossa själva pigmentstiftet som sitter inne i själva pennan - och har man köpt en dyr och fin penna så vill man ju inte att pennvässaren förstör den!!"

Expediten såg förolämpad ut när hon sa det, ungefär som om kunden på allvar hade velat förstöra deras fina produkter med en slö pennvässare.

Men det var inte nog där, för hon fortsatte:
"och plockar man ögonbrynen med en slö pincett så kan man ju skada den tunna huden och få infektioner och sånt - nä, det gäller att veta att alla saker i sminkväskan numera räknas som färskvaror"

Kunden såg lite brydd, men övertalad ut och frågade: "hur ofta skall man byta då?"

Expediten tittade upp i luften och fixerade kunden med sin blick igen och sa, på fullaste allvar:
"jaaaa... alltså, en representant för Dior var inne och gjorde en demonstration för deras nya vårkollektion och då sa hon att man borde byta pennvässare efter tre månader - och det gäller ju pincetter också, absolut!"

Tre månader, hahahaha! 
Om jag inte blivit arg, så hade jag börjat skratta. Stackars kund, som blivit itutad att hon måste byta pincett och pennvässare med tre månaders mellanrum.

Jo, jo Kerstin!! Säkert. 

Här är Geniets sanning:
Jag plockar mina ögonbryn (och allt annat som jag anser behövs plockas på kroppen) med en bra pincett. Den köpte jag på Apoteket, tror jag och jag har haft den i tre år. Den är så nött att jag inte kan läsa texten på skaftet längre. Och jag har inga planer på att byta ut den. 
  
















Byt pincett och pennvässare när du känner för det!
När de inte funkar längre - typ!

Min pennvässare? Det är Chanel, men den har jag haft ännu längre än tre år och inte sjutton förstör den mina pennor. Jag använder den dessutom säkert två gånger i veckan. 

Det är ju helt befängt att rekommendera sina kunder att köpa dyra grejer och sen byta ut dem var tredje månad. 

Jag orkade inte lyssna. Jag la istället tillbaka handkrämen och gick ut. Var tvungen att behålla värdigheten. Kunde inte handla av den expediten just då.


:) // Ann

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar