måndag 21 februari 2011

Make up - Geniets bästa sminkprodukter - del 2.

Smink! Smink! Smink! Det är något man älskar, fruktar, inte gillar eller är nyfiken på. Väldigt få är likgiltiga inför smink, och jag är det definitivt inte.
Jag älskar det och blir som en unge i en godisbutik när jag handlar smink eller hudvårdsprodukter. Ett av mina favoritställen att handla det på är Åhléns City i Stockholm, de har allt man behöver.


...eller behöver och behöver... i ärlighetens namn så är det väl strängt taget inte så himla mycket man "behöver" i sminkväg? Det är väl mest en välbefinnande-faktor. Ungefär som när man fått en riktigt bra hårklipp och har en bra hårprodukt som man geggar i, och vet att man ser bra ut...


Det är bisarrt tillfredsställande att ta en glänsande ny förpackning ur en sammetspåse och se en ögonskugga som har riktigt mycket pigment.
Nuförtiden ser ju ögonskuggorna som de bra producenterna tillverkar, ut som små konstverk. Se på den här skuggan från Dior. Den är så himla fin, både utseendemässigt och att jobba med.











Bild lånad från http://www.sheknows.com/





Nu kommer fortsättningen på mina bästa sminkprodukter:
Jag använder mig av en svart eyeliner som heter Line Definer från Maybelline:






Så ser den ut.









Som att måla med en tuschpenna!











Man måste öva ganska mycket för att få till en bra linje med en eyeliner. Det är egentligen mycket enklare att jobba med en kajalpenna, men det blir så himla bra och skarpa linjer med den här. Man kommer nämligen närmare fransroten, och that's a good thing! Den här eyelinern är mycket enklare att jobba med än en eyeliner i flaska för att den har en riktig spets, det är faktiskt som att måla med en tuschpenna.


Sen har vi borstar. De är jätteviktiga. Och, ja - bra borstar kostar tyvärr ganska mycket. Det kommer man inte ifrån. Men de håller jättelänge om man sköter dem. Jag tvättar mina ca 1 - 2 ggr per månad med tvål (Lactacyd), sköljer noga och kramar ur dem och låter dem torka lutandes mot en vägg med håret nedåt.






Från vänster till höger: I.D puderborste, I.D concealer, Laura Mercier rouge och I.D puder (som jag istället använder till ...allt annat, highlights, blanda, skulptera etc.).





 

Sist men inte minst så måste jag berätta om en produkt från Dr Hauschka; Body Silk. Den gör två saker för mig; agerar torrschampoo och som förstärkning till deodoranten. Underbar produkt. Min syster gav mig den första och nu har jag köpt två efter det.





















:) // Ann

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar