söndag 13 februari 2011

Sigtuna IF - Geniet blev cafédam för en dag (och förstörde en kaffebryggare)!

Sigtunas nya stolthet Prästängarnas Idrottshall (hemma-arena för Sigtuna IF fotboll, tennis, innebandy, Sigtuna Budoklubb) m.m är tränings- och matchplats för min sons innebandy- och fotbollslag.

Hallen är så fin, så fin! Den saknar några basala skyltar och några funktioner innan den blir tipp-topp, men det är en imponerande skapelse som signaliserar en välmående kommun som satsar på våra barn!
Det gillar jag!









Bild lånad av http://www.sigtunaif.se/






Idag var det innebandymatch mellan våra killar i Sigtuna IF och Rosersberg, och för att få in pengar till laget, så kan man hålla det fina caféet öppet under matchdagar. En cool mamma till en av min sons klass- och lagkompisar Ewa hade anmält sig, och frågade om vi inte kunde stå tillsammans. KUL! Klart det!

Jag bakade kanelbullar och småkakor och Ewa bakade en fantastisk morotskaka med citronfrosting. Shit så god den var!
Hon tog receptet från Rosendals Trädgård, för er som har varit där och fikat.



























Här är våra godsaker. Vi sålde massor av korvar, kaffe, våra hembakta godsaker, läsk, chips och en del frukt.
Hade vi haft smörgåsar, saft och sånt, är jag säker på att vi hade sålt ännu mer. Men vi sålde det vi hade och fick ihop massor med pengar.
Ewa är sjukt rolig och vi jobbade jättebra ihop!

Receptet på bullarna kommer i nästa inlägg, och så snart jag har kramat ur Ewa receptet på morotskakan, så lägger jag ut det också.

Ja, just det... kaffebryggaren... Ehh, jag får väl erkänna att jag inte är den mest kvalificerade kaffe-makaren av alla.
Nä, faktum är att jag inte ens borde inte få stå nära en kaffebryggare efter dagens incidenter.

Jag hade sönder en (jo!) och spillde ut både kaffe och vatten över hela golvet. Senare under dagen så lyckades jag sabba två andra bryggningar genom att ha för mycket vatten ena gången, och glömma sätta glaskannan under filtret - och sätta på bryggaren - älskar nämligen när det rinner och stänker hett kaffe...

Nä, kaffemakeri är jag inte så bra på. Det är ett som är säkert. Stackars Ewa.
Tur att jag är så himla bra på allt annat!

:) // Ann 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar