torsdag 31 mars 2011

Knoppar till lådor eller skåp - ska man köpa billiga eller dyra?

Alltså, nu har jag varit på jakt efter fina och prisvärda knoppar i flera veckor. Ni vet, till lådorna i min dotters nygamla sekretär som jag ju målat om.
Den är snart färdig.

Så här såg den ut senast ni såg den. Den ser vääääldigt annorlunda ut nu.

Ja, ja, hold your horses, ni får snart se den färdig. :)















Jo, det finns knoppar på ganska många ställen - supersnygga och jättesöta - och ofta väldigt dyra. Knoppar till lådor eller skåp är ofta billigare på nätet än i boutiqer, men så tillkommer ofta frakt eller så kallade "omkostnader". Och då är man plötsligt uppe i en ganska ansenlig summa i alla fall.

Jag var inne i Väsby Centrum igår och gick in i en liten inredningsboutique. Där hade de perfekta knoppar, fina hjärtformade knoppar, prinsesskroneformade knoppar m.m. Men de skulle ha 57 kr styck... Nä, så perfekta var de inte.

I vårt fall skulle vi ha åtta knoppar till lådorna på sekretären. Jag ville inte att de skulle vara för skrikiga eller pråliga och att de skulle vara i riktig storlek. Disneyknoppar hade varit toppen, men de var ännu dyrare än de små prinsesskronorna.

Så istället gick jag för något totalt avskalat och neutralt. Och billiga! Alltså - jättebilliga.
19 kronor styck på Claes Ohlson. Can you friggin believe it?



























:) // Ann

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar