tisdag 29 mars 2011

Dekorerad tårta - a la Wilton figurtårtor - till Sigtuna IF

Jo! Jag och en annan mamma till en kille i Sonens innebandylag har kommit överens om att vi skall baka en hejdundrandes dekorerad amerikansk tårta åt våra småttingar (host, host - stora killar!!) nu när innebandysäsongen avslutas till helgen.

Vi vill göra en stor fyrkantig tårta (två långpannor med god fyllning i mitten) som vi frostar och sedan sedan spritsar klubbmärket på hela ovansidan med stjärntipp a la Wilton figurtårtor.
Avslutningen är på söndag - så vi bakar på lördagen och dekorerar på söndagen
:)

Nu är jag på jakt efter blå geléfärg. Min har torkat in! Hur i hela fridens namn det hände som fort vet jag inte. Så jag är lite lätt irriterad och oroad. Idén är ju så bra, liksom. Och den fallerar ju totalt om vi inte har blå färg.

Jag hoppas att Kakburken har i sin butik i Järfälla. Jag hoppas att Mannen har tid och lust att åka dit efter jobbet idag och så hoppas jag på att de har det vi behöver i butiken - för jag hinner helt säkert inte beställa det via nätet... Jag gillar Kakburken, de har det mesta.

www.kakburken.se

Så här fungerar spritstekniken. Man gör helt enkelt små stjärnor med en öppen stjärntipp i olika färger i det mönster man vill ha. Nästan som att man färglägger tårtan.

Så här ser en teddybjörn dekorerad med samma spritsteknik ut från Wiltons hemsida:










Bild lånad från www.wilton.com









...och så här ser klubbmärket ut som vi skall göra:




















Wish us luck!

:) // Ann

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar