lördag 12 mars 2011

Melodifestivalen - shit alltså...

Ja, då var det dags för finalen ikväll då...

Jag kan inte fatta hur svenskarna tänker. Men hur i hela fridens namn kan man rösta ut Loreen eller Love Generation? De två bästa bidragen denna sida decenniet.

Loreen speciellt. Hur cool kan man blir?








Bild lånad av www.blogg.gd.se







Som jag sa till min man i lördags "alltså, Loreen är så cool att jag faktiskt inte finner ord".
Precis som Darin, förra året. Jag bara satt och pekade med hela handen på TV-skärmen och gjorde konstiga läten när han började sjunga.
Samma sak hände med Loreen. De måste trigga samma sak hos mig. Den här grejen när man ser folk som är födda att göra det de håller på med. Då blir jag så glad!
Jag önskar att jag var som Loreen när hon sjunger "My heart is refusing me". Lika snygg, ball, mystisk (jag har fasiken ingen pokerfejs alls!) och häftig. Och så önskar jag så sjukt mycket att jag kunde sjunga som hon gör.
Vilken gudabenådad röst hon har!

Love Generation hade också ett vansinnigt snyggt nummer.










Bild lånad från www.bacardiboy.blogg.se






Kanske inte de bästa rösterna i världen, men de hade attityd och ett kanonnummer som de utförde med bravur och det kommer man långt med.
Eller, det är klart. Inte i Sverige.

Vinner Sara Varga eller the Moniker (What?? Killen heter Daniel, damn it!) så emigrerar jag. Jag sa det i lördags när de gick vidare. Att vi skulle flytta till Finland nu. Sonen blev såg lite brydd ut och trodde nog att jag menade allvar.
...och det gjorde jag. Fast bara lite. Och kanske inte till Finland...


ps. jag vill också ha en sån där dräkt. Fatta hur smasching man skulle se ut i den!! Ja, framifrån alltså... inte från sidan, hahahahahaha!!
:) // Ann

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar