tisdag 1 mars 2011

Brunch på Aquavit - sällskapet var toppen, men brunchen...not so much...

Var på brunch i helgen med en väninna från gymnasiet. Shit så kul det var!
Hon föreslog Nordic Light, men jag (som vet så himla bra...) föreslog Aquavit på Clarion Sign, eftersom det var där jag var på audition för Sveriges Mästerkock. Vi gick ju förbi den där brunchen flera dagar i rad under inspelningen. Vi hade aldrig tid att äta, men alla stod och dreglade mellan tagningarna. Det såg så fint ut!

Foglig och snäll väninna gav med sig, men det skulle hon inte ha gjort.

Det såg inte alls ut som när jag var där tidigt i höstas. Och det var inte alls värt de 325 kronor vi gav per person, tycker jag.

Bufféen var i snålaste laget rent utbudsmässigt och en del rätter de hade annonserat för fanns inte med, det låg en hinna över nästan all mat och alla bakverk - som om de stått i kylen för länge. Mycket av det de serverade var amatörmässigt framlagt, lagat eller/och förvarat. Maten var helt enkelt inte behandlad på ett värdigt sätt.

Sen var servicen var under all kritik. Jag har aldrig sett en "hovmästare" ta emot gäster utan att titta på dem och jag har aldrig sett en personalstyrka som var så blassé och ovilliga att få en att känna sig välkommen.

Stackars Jessan som inte kunde äta det lilla som var gott nämligen den tandoorigravade- och rökta laxen, fick istället nöja sig med den varma delen av bordet och den milslånga kön till det ynkliga våffelbordet... Hon är gravid, och då skall man ju inte äta gravad och rökt lax.

Anyways, jag kan hålla på och beskriva varje maträtt in i minsta detalj - men slutpoängen är att det var inte gott och mycket av det som serverades lämnade jag orört på tallriken efter en smakbit. Mycket ville jag inte ens pröva för det såg så trist ut.
I tillägg till mat-problematiken så fick vi ju inte ens en förfrågan om vad vi ville dricka.
Not so nice.

Förutom sällskapet!! Det var toppen! Men nästa gång tar vi Nordig Light istället, eller hur Jess? 

Två grejer var bra - den tandoorigravade laxen och musiken. Bandet och sångerskan var jätteduktiga och det var ett mysigt inslag. Men det var tyvärr inte nog för att vi skulle tycka att det var värt det.
Kommer vi tillbaka?
Nä, jag tror inte det.

Det finns andra ställen man kan pröva, som har lite mer ...vilja.

PS. Jag tog med mig kameran för att fota. Men det var alldeles för trevligt och vi hade alldeles för mycket att prata om. Så kameran bev liggande i väskan... Sorry!

:) // Ann

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar