torsdag 24 mars 2011

Söta små IKEA-glas - perfekt som tépåse-hållare och diverse annat.

Titta vilka söta små glas jag plockade upp när jag var på IKEA senast.
IKEA tar verkligen fram guldkorn ibland. Jag hade inte blinkat om jag hade plockat upp dessa små sötnosar på Rosendal, Iitala eller Eva Solo. De är verkligen urgulliga.








Mannen undrade lite. Han tyckte det var väääldigt länge sedan vi shottade tequila och kunde inte riktigt förstå att jag ville ta upp den ...grejen igen.










Men hallååå! Dessa miniglas är ju världens bästa och gulligaste tepåse/tesil-hållare (finns dessa ord förresten?).
Och man kan ju göra minst ett dussin andra små gulliga saker med dem.

Man kan ha små dressingar och världens minsta aptitretare, typ chevise eller syramarinerad laxtartar eller något annat supergulligt, typ pannacotta eller ja, här finns möjligheter. Oanade möjligheter.

Tequila-shots? Nä fy f*n så läbbigt. Hur tänker man egentligen när man håller på med det där. Salt, fesa-ljummen tequila och citron??
Eller ja... man tänker väl inte. Det är väl det som är själva grejen?

Så att ni skall få lite perspektiv på hur litet detta glas är, så har jag mätt det. Det är 5, 5 cm högt. Det är en perfekt minikopia av ett traditionellt dricksglas.

Så - kommer ni på té hos mig så får ni se dem i all sin söthetsprakt in person.

















:) // Ann

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar