torsdag 3 mars 2011

Efterrätt - löjligt enkla picknick cupcakes!

... Jag tog ett beslut som jag aldrig tagit förr, när min man ringde från affären tidigare idag.

Han skulle handla till vår picknick (se föregående inlägg om Yogi Bear) och jag bad honom köpa färdiga muffins.
"Eeeh, färdiga muffins?" sa han medan han gick mot bröd-sektionen med mobilen i örat. "Såna här små i en plastförpackning, från Pågen?"
Han lät lite förvirrad.
- Yep, ta vad som helst sa jag!

I mitt huvud snurrade nämligen en idé.

Ingen tackar en ju för att man låter bli att servera cupcakes, för att man inte orkar eller hinner baka.
Så jag gjorde i ordning en psycho-god cream cheese-frosting (smör, philadelphia-ost, florsocker, vaniljpulver och citronsaft) och frostade färdiga muffins.

Och vet ni? Det funkade jättebra! Och kidsen och mannen blev så himla glada.
Picknick på vardagsrumsgolvet?? Cupcakes?? På en torsdag??
Coolt!!

Så här gjorde jag:









Lägg de färdiga muffinsarna på ett tårtfat. Förbered frostingen.




....tre minuter senare:

Voilà!















Vet ni? Frostingen blev så himla god och de blev så bra - och alla blev så glada att jag inte ens tänker skämmas. Det var helt enkelt en skitbra idé!

:) // Ann

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar