torsdag 24 mars 2011

Muffinsformar fyrkantiga i kartong - superpraktiska eller ej?

Jag fick ju (i present av en väninna) mina första fyrkantiga muffinsformar i kartong för ett tag sedan.

Igår hittade jag liknande formar på Åhléns i Täby Centrum. Hur fina som helst.






Ni kommer inte tro mig när jag säger att jag faktiskt kontaktade olika tillverkare i Asien för att göra just detta. Fyrkantiga muffinsformar med olika mönster och kanter. 
Efter ca fyra månader så såg jag dem första gången på nätet. Någon hade hunnit före...

Ah, well. Easy come easy go..







Nu har jag ju köpt dessa och så har jag ju de jag fick av min väninna.
Så nästa gång jag bakar muffins eller cupcakes så skall jag pröva dessa fyrkantiga muffinsformar som jag egentligen har uppfunnit.... Bara för att se om de håller måttet, om de fungerar i ugnen utan att kartongen ger en bismak åt bakverken.


:) // Ann

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar