onsdag 23 mars 2011

Stavmixer - vilken är bäst?

Jag har precis köpt en ny stavmixer. En riktig raket från OBH Nordica som inte bara lyser och ser ut som ett rymdskepp utan har en motor som skulle kunna dra en bil framåt.






















Den stavmixern som blev degraderad kommer från Braun. Jag tyckte att knivarna blivit slöa. Hehehe, kanske inte så konstigt med tanke på att jag använt den nästan dagligen i sex - sju års tid.






















Bytet gick inte helt smärtfritt, skall jag säga.
Jag är fortfarande inte helt kompis med min nya mixer.
Så jag använder båda, fast till olika saker.

Braun är mycket bättre balanserad och mer "precis " i sina rörelser.
OBH Nordican är mer oförutsägbar pga sin enorma styrka. Så stark motor är inte helt optimalt på en stavmixer. Det är viktigare när man köper en vanlig blender/mixer. Sen är knivkupan inte helt klockren på min nya mixer. Saker fastnar i håligheterna i kupan.

Slutledning: en blanding av dessa två stavmixrar hade varit idealisk. Men måste jag välja så tar jag min gamla Braun.
...fast jag är liiite bättre vän med OBH Nordican nu. Efter fyra månaders användning så splaschar inte ALLT ut ur mixerskålarna. Bara lite.
Man vänjer sig vid allt.
Sen har den ju väldigt mycket skarpare knivar.

:) // Ann

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar