torsdag 17 mars 2011

Cupcake battle - munkar vs chili...

God morgon på er. Ni vet ju hur jag har pratat om amerikanarnas förkärlek för att pröva att göra nya saker där de blandar sina favoritsmaker.

Här har jag två exempel på exakt det jag menar. Ibland blir det såååå himla bra, och ibland ...inte lika bra! 

Det första exemplet är bra! Bagerskan ville blanda upplevelsen hon får av en munk och en kopp kaffe - i en cupcake. 

Bloggaren Chockylit bakade därmed en kaffesmakande muffinsbotten som hon toppade med en klick vispgrädde och toppade med minimunkar som var helt bakade från grunden, friterade och allt. 

Jag tycker att det låter och ser HELT fantastiskt ut!!
:) 









Bild lånad från www.cupcakebakeshop.com av Chockylit.












Sen har vi sånt som är mindre tilltalande. För mig i alla fall.

Chilicupcakes??
Där frostingen skall påminna om guacamole...
Hon skriver kortfattat att chilisarna inte är riktiga. Hon skriver ingenting om smakerna, men jag antar att frostingen då heller inte smakar avokado. Men jag vet ju inte. Oavsett, så skulle jag ha svårt att äta detta i alla fall...









Bild lånad från www.debbiedoescakes.net (också på flickr)












Kalla mig crazy men jag tycker inte att man bör blanda någon form av cupcakes och någon form av guacamole. Någonsin. 

:) // Ann

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar