tisdag 30 augusti 2011

Tips - allrecipes.com, en av mina favoritsajter för amerikanska recept.








www.allrecipes.com

http://www.allrecipes.com/ är en av mina personliga "go-to"-sajter.
Jag har ett par stycken go-to-sajter som jag surfar runt på en liten stund, nästan varje dag.
Detta är en av dem.

Jag gillar verkligen amerikanska saker - både drycker, mat och bakverk - så den här sidan är en outtömlig källa till gott för både själen och ibland för kroppen, de tillfällen då jag verkligen lagar maten eller bakverken jag läst om.

De måste gilla oss internationella läsare också, för de har nämligen en fin funktion där man kan välja att se receptet i antingen amerikanska mått (US), eller i våra europeiska mått (Metric).
Det är bara att klicka, så får man det i gram istället för ounces. Bra om man har en köksvåg så att man kan följa recepten någorlunda.

Jooo, det är klart att de nämner en hel del ingredienser som inte finns här i Sverige, och många av måtten blir väldigt konstiga.
8 cups vatten konverteras tex. till 1895 mililiter på webbsidan.
Men det är bara att konvertera vidare i huvudet... 1,9 liter, va?
:)
Och när det gäller ingredienser, så finns det säkert ett annat recept som har andra ingredienser.

Jag gillar också att de har review-funktionen, så att man kan läsa recensioner från folk som verkligen har lagat/bakat efter receptet. De kommenterar om ändringar de har gjort, eller om smaken och konsistensen var bra eller ej.
Kanonbra.

Söker jag på "pumpkin cupcakes" så kommer tex. 129 recept upp, blandade kakor, muffins och cupcakes. Med recensioner och poäng.
Söker jag på "apple pie" så kommer 200 resultat upp. Osv.
Med bilder också.

Anyways, det finns väldigt många recept här och du hittar helt säkert något som tilltalar dig. Jag använder denna sida som inpirationskälla och ibland som receptkälla.

Lycka till!
:) // Ann

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar