onsdag 24 augusti 2011

Royal Doulton - Hyacinth Bucket - i mitt kök!!
















Alltså - den här damen är min absoluta favorit på TV-skärmen. I love her! 
Hon är SÅ HIMLA ROLIG. Jag tog henne till mitt hjärta första gången jag såg henne.

Kan ni då förstå mitt hysteriska sammanbrott av glädje när jag, i mitt franska kök i somras:















...hittade detta i porslinsskåpet, när vi skulle dricka kaffe:
















Äh, men herregud så jag skrattade.
Jag bara tjöt och sprang ut till poolen - där mannen blev livrädd.
Han trodde att något hade hänt mig, att jag skurit av mig fingret ....minst!

Hahahaha, jag bara höll fram koppen och sa "Kolla!!!".
...Låt mig säga att han inte kopplade vad jag menade. Han såg bara en undersida av en kaffekopp och fattade mest ingenting.
Men jag såg så himla nöjd ut och upprepade "Hyacinth Bucket, Bouqet - du vet?!?!"

Men jag var tvungen att förklara lite närmare. Så här är det:
Hyacinth Buckets favoritposlin är hennes Royal Doulton "with hand painted periwinkles". Och nu satt jag där i Frankrike, med hennes proslin i handen.  

Åh, så jag njöt av att dricka kaffe i de där kopparna, resten av vår semester där.

:) // Ann

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar