måndag 15 augusti 2011

Cupcakes från Gateau...any good? Litet smakstest.















Vi har fått tillökning i familjen!
Eller ja... inte vi... Men min syster och hennes familj.
Barnen har alltså fått en ny kusin och jag har fått en ny systerdotter.
Hon är en ljuvlig liten varelse som kom ut och var så där alldeles perfekt som bara små ljusrosa nyfödda bebisar kan vara. De luktar så gott!!! Och när man inte själv står upp till armarna i blöjor, nattvak och andra saker som tillhör spädbarnslivet till, så kan man verkligen bara njuta och...

-Men hallåååå! Cupcakes, var kommer cupcakes in i bilden??
Jo, på visit hemma hos dem så bjöds det på cupcakes (gulligt av dem va?) från Gateau.

De till vänster är pistage och de till höger är mocca.
Vi delade systerligt och broderligt, och med en vass kniv delade jag alla cupcakes i fyra bitar (yepp!) så att alla fick smaka. Vi var nio personer och visst hade vi nybakade bullar och kakor, men alla vill liksom smaka cupcakes när de står på bordet - det är ju tjusningen med de små läckerbitarna!
:)

Geniets (mitt) betyg:

Pistage:
God frosting! Muffinsbotten var torr men hade en oljig bismak (palmolja??) som färdigköpta bakverk kan ha. Men detta skall ju vara ett bageri... what's up with that?
Betyg: 3

Mocca:
Näää, den var inte god. Torr muffins och en läbbig smet på toppen som liksom skulle likna frosting med en överväldigande kaffesmak som nästan slog till en i fejset.
Betyg: 1

Summan av kardemumman blir alltså att jag gärna köper matbröd på Gateau, men varje gång jag köper något sött där så blir jag besviken.
Skall du köpa något av dessa två cupcake-alternativ, så ta helst pistage.

:) // Ann

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar