måndag 22 augusti 2011

Kusmi Tea Show Room, Paris.















När jag målmedvetet styrde stegen mot Laduree, det berömda konditoriet, gåendes på Champes-Elysees med familjen i släptåg, så höll jag på att passera denna butik. Men - ett vältränat öga missar inte en sån här chans. Något i mitt undermedvetna klack till i mig, så att jag stannade till. 

En Kusmi-butik. What?! Så himla gulligt.

Jag ställde mig som en hundvalp med nosen mot fönstret... Men det var en illusion, en avlägsen dröm... Jo, jag visste ju att jag skulle utsätta hela min trötta och hungriga familj för ett inferno som heter Laduree, bara 50 meter längre fram.
Paris var hett och kvalmig och alla som inte satt på en uteservering med en glass eller kall drink i handen, var irriterade och svettiga.
So were we.
Jag kände att jag var tvungen att välja mina strider.
Så jag valde bort Kusmi-butiken... 
F*n.
Nästa gång vi är där, så SKALL jag gå in - no matter what.
Visst ser det coolt ut? Utifrån i alla fall....

:) // Ann

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar