tisdag 18 januari 2011

Sikta eller inte sikta?

Att sikta eller inte sikta, det är frågan.

Jag brukade tycka att de som siktade mjölet när de bakade var ...lite överdrivna. Klart att utvecklingen måste ha gått framåt sedan gammelmormors tid?!
Nä, jag tyckte att jag sträckte mig lååångt om jag vispade mjölet i bunken innan jag adderade de andra ingredienserna.

Sen, en dag helt plötsligt, så bestämde jag mig för att sikta mjölet - bara för att pröva och se om det verkligen var någon skillnad.
Förmodligen låg väl silen precis framför mig när jag skulle hälla upp mjölet, tror inte att jag hade prövat annars... 

Oh, holy mackerel vilken skillnad!

En dag skall jag baka en kaka med siktat mjöl och en utan, bara för att illustrera skillnaden. ni kommer att bli förvånade.

Fast, det är klart... man behöver bara titta på bilderna, för att se skillnaden på själva mjölet. Klart att det måste påverka slutresultatet!


























:) // Ann

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar