söndag 23 januari 2011

Fotbollscupcake

Jag tycker att det är så himla roligt när tårtan, sötsaker och sånt speglar tillfället man firar och vem man firar.
Det är roligt att baka när man gör det personligt och funderar på vad den som tex. fyller år, skulle vilja ha, eller vad dennes intressen är. Det är också roligt att bjuda på, för folk blir alltid så glada när man gör något som de gillar.

Det är inte så svårt att komma på saker som min son gillar. Den här fotbollscupcaken var perfekt för honom.

  
















Nästa stora bak-utmaning blir hans födelsedagskalas. Då har han efterfrågat lasergame-cupcakes...
What?!
Du hörde rätt. Lasergamecupcakes.

Han skall få ha ett lasergame-kalas, och vill ha cupcakes i samma tema (mammas kille!!) och beskrev i detalj hur han hade tänkt sig laserstrålen som skulle stråla ut från frostingen.

Det står helt klart att barnen har blivit ....eh.... påverkade av mig....
Nu är det upp till mig att leverera! Det blir en tuff nöt att knäcka, men det skall nog gå bra.
Jag har faktiskt redan en idé om hur jag skall få till den där laserstrålen.

:) // Ann 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar