lördag 8 januari 2011

Amerikanska pops!

Har ni hört om begreppet "pops"?

Det är sockerkakssmulor blandat med frosting, formade till valfritt objekt, sedan överdraget med choklad (i valfri färg, eftersom det är the "land of the impossible"), och sedan dekorerade till valfritt objekt.

Bakerella började med detta för några år sedan och fick sitt definitiva genombrott när hon blev inbjuden till Martha Stewart show. Nu har hon givit ut en pops-bok och räknas som en av de stora bloggarna inom bakvärlden per idag.

Här är hennes Hello Kitty-pops. Fina va?









Bilder lånade från www.bakerella.com



















Personligen tycker jag att de är sjukt söta, men jag vet inte... kanske det är för mycket jobb för väldigt lite njutning? Det är ju så små. En eller två små tuggor, och vips är de borta!
Sen vet jag inte hur gott det blir med både frosting och sen färgat chokladöverdrag...?

MEN - jag skall absolut pröva att göra dessa pops någon dag, och jag återkommer med hur det gick.
Måste bara beställa lite grejer på nätet först.

:) // Ann

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar