söndag 30 januari 2011

Chokladfrosting - hur man spritsar rätt och hur man spritsar ...fel.

Det kanske inte är så många av er som tror att det är svårt?
Men det ÄR faktiskt ganska svårt att spritsa både snyggt och konsekvent.
Här får ni se något som får illustrera vad jag menar.

Detta är ett ett exempel på snyggt spritsad chokladfrosting:








Bild lånad från okänd. Om någon känner igen varifrån den kommer, kontakta mig genast så att jag kan lägga in det.






Detta är ett exempel på ...kanske inte fullt lika fint spritsad chokladfrosting:










Bild lånad från http://www.ivybakery.com/






Man måste vara försiktig när man spritsar chokladfrosting. Speciellt om man väljer att spritsa med rund tipp.

Det kan lätt se ut som ...ja, eller ....ja.... jag vet inte hur jag skall säga det, men något som man - om man har otur - kan trampa i på en gräsmatta eller väggren. Något som luktar väldigt illa och som någon borde ha plockat upp.
I en svart liten plastpåse...


:) // Ann

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar