söndag 30 januari 2011

Beroende av: Rosendahls oljekaraff

Rosendahl är en av mina absoluta favoritproducenter när det gäller köksprodukter, och den här oljekaraffen förtjänar ett specifikt omnämnande.
Vi fick den i julklapp för en herrans massa år sedan. Tusen tack kära svägerska Anne!
Den är fullständigt oumbärlig för mig och jag har alltid rapsolja i den och den står alltid brevid spisen. Jag använder den varje dag.
Oljan rinner kontrollerat ut ur pipen, och de få droppar som finns kvar på pipen rinner genialt tillbaka i flaskan utan att ens röra vid flaskan. 
Sen är den jättesnygg också!
Rosendahl Copenhagen - Grand Cru Set Karaff och Oljeskänkpropp: 329 kr på Royal Design, men jag skulle lätt betala det tredubbla för den!














Bild lånad från http://www.royaldesign.se/







:) // Ann

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar