torsdag 20 januari 2011

Chokladcupcakes i tulipanformar

Här är några riktigt choklad-iga cupcakes.
Chokladbruna formar, chokladbotten, fylld med nutella och chokladfrosting med mörk choklad. Riktigt smaskens faktiskt.

Jag ville ha dem ganska okonventionella, och spritsade frostingen annorlunda och med en annan tip än de "vanliga" spritstipparna.

Blomman? Jo... den har jag gjort. Det är något jag behöver öva på.
:)










Nygräddade. Otroligt roligt att pröva nya formar!











Innan frosting...












Efter frosting!





Min enda negativa kommentar gällande dessa formar är att jag märkte att själva muffinsen blev ganska torr längst ner (säkert eftersom den är smalast där), men nu när jag vet det så kan jag ju säkert fixa det till nästa gång.

:) // Ann

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar