tisdag 11 januari 2011

Cupcake wraps

...varför heter de wraps? Låter som en taco eller något liknande. De borde heta något ...annat.
Men å andra sidan är väl kanske inte namnet så viktigt?
Utseendet är det dock.

Hmmm jag vet inte... är inte helt såld på hela den här "wraps-idén" ännu, även fast den senaste leveransen wraps jag fick var jättefina.

Här har jag gjort en vanlig citronbotten med cream cheese / citron frosting. Jag kunde ha gjort lemon curd som fyllning, men ...hahaha, det gjorde jag inte. Men de var verkligen jättegoda, och saftiga.




















Det blir en fin effekt med wraps, tex i en cupcake tårta eller vid foto-tillfällen. Men det är ganska svårt att hantera wraps både vid montering, när man serverar och tar bort dem.

Jag skall beställa några fina laserskurna wraps (de har jättefina sådana på http://www.paperorchardstationery.com/ ) för att se om jag ändrar uppfattning, och kanske så småningom blir helt såld på dem?
Det skall bli spännande att pröva.

:) // Ann

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar