tisdag 18 januari 2011

Födelsedagscupcakes till klassen















Det är en stor dag idag!
Både mannen (37 år) och sonen (8 år) fyller år idag, så igår blev det bakdag! Det blev både en sockerkaksbotten till tårtan som vi skall ha ikväll, och 25 chokladcupcakes med chokladfrosting, till sonens klass.
...jaaa alltså - det blev lite mer jobb än jag trodde, kanske främst för att jag bakade med min dotter, (4 1/2 år).... och för att när jag hade fördelat chokladsmeten i muffinsformarna så fattades det smet till ...2 st.
Men åh!!
Så jag var tvungen att smälla ihop ännu en smet, på två sekunder. Inte direkt rofyllt.   
:)

Bakningsresultatet blev jättebra, även fast bilderna blev lite överexponerade (och underexponerade) på samma gång. Hur är det möjligt, btw??

Sonen ville ha jordgubbsströssel och chokladströssel så jag blandade ihop dem.

Dessa cupcakes är till klassen. De jag skall göra till själva festen, kommer senare.

Mannen fick också en cupcake, med sig till jobbet. Den är nu konsumerad. Eller inhalerad, kanske jag skall säga, hahahaha!








:) // Ann

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar