torsdag 19 maj 2011

Kändisars bröllopstårtor!

En bröllopstårta säger mer om brudparet - eller bruden, hehehe - än man tror.
Baserat på hur de ser ut, kan jag ibland tänka "shit vad cool hon måste vara", och så tänkte jag om Mariska Hargitay. Hennes tårta är helt fantastisk och den håller verkligen stilen.
Trots att paret gifte sig 2004 så är den precis lika modern och läcker idag som den var då.








Mariska Hargitay och Peter Hermann


Konditoriet "Very Different Cakes" skapade denna tårta i stilen "whimsical", sex våningar högt. Smaken var choklad och vanilj och den toppades av bruden och brudgummens initialer gjorda av Swarowski kristaller.



Bild lånad från http://www.celebritybrideguide.com/









Ja, det är tjejen från Law & Order SVU. Hur cool som helst, tycker jag.



Bild lånad från www.celebritybrideguide.com




Sen kommer vi till en annan tårta som enligt mig är klumpigt designad men ganska söt. Men den är alldeles för ...vän. Inte som i vän/kompis utan vän/adjektivet. Menslöst ljuv och det blev bara blaha blaha för mig. Och vem tillhör den - om inte Katie Holmes och Tom Cruise. Urrrk! Detta är mitt favoritpar att inte gilla, eller ja ...efter Beckams så klart. Eller nä - de kommer på samma plats. Bägge kommer högt upp på min urrk-lista.


Tom Cruise och Katie Holmes

Femvåningstårtan var dekorerad med marsipanrosor och smakade chokladmousse.


 Bild lånad från http://www.mellose.se/




Jag vet inte hur det är med er, men jag har inte kommit över min totala fascination över Toms besatthet över att bli längre. Eller ...hahaha... verka längre. Har ni sett hur hans och Katies bröllopsbild ser ut? Där är de lika långa. Han har ju såna där specialbyggda skor som ser ut som lågskor, men som är uppbyggda inuti  - hahahaha!





Så här mycket längre än Tom, är Katie vanligtvis...






Bild lånad från www.extratv.warnerbros.com







...men när det var dags för officiella bröllopsbilder så gick tom plötsligt igenom någon sorts växt-fas. Hahahahaha! Sorry, men - nä, hahaha, jag bara måste få skratta. Kolla hur han sträcker på sig och hur hon krummar ihop sig. Wacko people.



Bild lånad från www.bezitadesigns.com





...ja just det *fniss fniss* - tillbaka till kändisarnas bröllopstårtor!

Den här tårtan är så extravagant att det är roligt och det visar hur Catherine Zeta-Jones faktiskt nog tycker att hon och Michael Douglas är lite royal av sig. Hela bröllopet var nästan som ett kungligt sådant.


Catherine Zeta Jones och Michael Douglas


Tårtan i tio våningar skapades av Sylvia Weinstock i smakerna vanilj och smörkräm. Den var täckt av tusentals blommor gjorda i flowerpaste (ungefär som sockerpasta fast den stelnar mycket snabbare och blir mycket hårdare) som nästan täckte den. Den kostade 7.000 dollar... År 2000...

Bild lånad från www.threesaparty.wordpress.com






Jag kunde inte motstå att visa deras bröllopsbild. Whaz'aaaap Your Royal Highness??







Bild lånad från www.allweddingideas.com


 

 Sen har vi en annan tårta som jag tycker att Katie och Tom Cruise egentligen kopierade året efter, när de gifte sig. Fast den här (originalet) är sjukt mycket snyggare och proportionelig. Det smärtar mig att säga eftersom det är Donald Trumps bröllopstårta. Han är vulgär hela han, men tårtan var psykostiskt läcker.





Donald Trump och Melania Knauss


Tårtan i sju våningar som var gjord av Cedric Barbaret var smaksatt med apelsinsmakande Grand Mariner, hade ca 3000 flowerpaste rosor, var ca 1,5 m hög och vägde ungefär 100 kilo.



Bild lånad från http://www.mellose.se/ 





...ja, vi är ju helt på det klara med att denna fd modell inte gifte sig med Trumpen för hans hår eller utseende. ...vad kan det vara då? Hans smashing personlighet? Njaaa? Vad kan det vara??



Bild lånad från www.celebritybrideguide.com







:) // Ann

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar