torsdag 26 maj 2011

Cupcake NYHET - Push Pop / Cake Shooters.

Hahahahaha, jag vet inte hur jag skall översätta "Push Pop Dispensers", faktiskt... hehehe. Kak-tryck-hållare? Cupcake-plast-cylinder-upptryckare?

De kallas också "Cupcake Shooters" eller "Cake Shooters".
Hur blir det då?
Cupcake skjutare?
Cupcake pepprare??

Hahahaha, nä jag visar bilder istället, så förstår ni.













Bild lånad från www.lovefromtheoven.com









Bild lånad från www.etsy.com/shop/CupKatesEventDesign?ref=top_trail




Man bakar minicupcakes, frostar dem, trycker ner dem och sätter på locket. 
Sen delar du ut dem till någon som håller i plastpinnen, tar av locket och trycker upp botten genom plastcylindern.
Vips har du tryckt upp en cupcake ur ett rör.
Nu är det bara att börja mumsa!
(ja, ungefär som en del glassar fungerar)

:)

Push Pop'en är alltså en nyhet som man kan använda både som kul serveringsgrej och enligt leverantören är det också en alldeles förträfflig leveransförpackning.

Man kan ju fylla dem med vad som helst egentligen.













Bild lånad från www.mycakeschool.com





Push Pop'arna i plast säljs av en tjej på Etsy.com som heter CupKatesEventDesign.
http://www.etsy.com/shop/CupKatesEventDesign?ref=top_trail
Tolv stycken kostar 11 dollar + frakt, dvs ungefär 77 kronor + frakt.

Är nu detta en bra idè då?
Amerikanska bloggare som har sett dem verkar gilla dem stenhårt.
Men jag vet inte... Känns lite som kejsarens nya kläder, tycker jag.
Sen fattar jag inte riktigt hur man skall äta dem.
Skall man bara sätta röret i truten och trycka?
Eller?

Men ...tja, för någon som har prövat allt och som vill visa upp något nytt, ja, kanske. Men generellt sett? Nä, det här är inget must-have för mig, även fast en del gör riktigt gulliga saker med dem.

:) // Ann

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar