fredag 11 november 2011

Holländska ostar - en hel affär, mitt i Stockholm


Bild lånad från www.gamla-amsterdam.se




Titta vad jag hittade när jag surfade runt på nätet, efter ostar.
Visste ni att det finns en hel butik i Stockholm som bara säljer holländska ostar?
Det finns det!
Men gud så trevligt.

Ost är en av mina absoluta svagheter och jag tycker mig ibland klassificera länder efter deras ostar, i mitt huvud.
Frankrike, Italien, Holland, Spanien, England och faktiskt vårt eget goa gamla Sverige, är alldeles ypperligt förnäma ost-länder.

Jag kan inte välja mellan godheterna och jag har väldigt svårt när jag skall sätta ihop en liten ostbricka.
...kan inte välja, liksom.
Det slutar alltid med att jag kommer hem med för mycket. Alltid.
Jag har upptäckt att det är bäst att hålla sig till ett land i taget, annars får jag härdsmälta i hjärnan.

Gamla Amsterdam ligger på Hornsgatan i Stockholm, och jag skall titta in där nästa gång jag åker över Västerbron.  


Bild lånad från www.gamla-amsterdam.se




Hmm...blev helt plötsligt sugen på en riktigt vällagrad Gouda...
Vilken tur att det är lördag i morgon = obegränsat med ost.
Så har jag bestämt det.
Det är enda sättet.

:) // Ann

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar