måndag 23 januari 2012

Tröstisar - gosedjursplåster för barn som är ledsna.














Bild lånad från www.bluebox.se






Oh, så fina.
Ni bara måste se vad jag har hittat!

De heter "Tröstisar" och är über-söta små gosedjurs-klisterlappar som man kan sätta över ett plåster eller på en hand eller arm för att ge barn lite mer tröst och avledning än ett vanligt plåster kan ge.
De är mjuka och söta och hjälper säkert om ens barn är ledsen eller behöver lite extra tröst någon dag. Man kan klappa sin Tröstis eller hålla handen på den.

Tingeling- och Star Warsplåster i all ära, men jag tror inte att de kan tävla med den här produkten.

Tröstisar (bara ordet är ju gulligt) finns tex. på Bluebox.se och kostar där 59 kronor för 6 stycken, plus frakt.











Bild lånad från www.trostisar.com



















Bild lånad från www.trostisar.com




Hmmm...blir liiiite lack mitt i allt det gulliga...
Ja, men alltså - vi fick liksom hålla tillgodo med Salvekvick hudfärgade plåster (som nästan rev av ett hudlager när man skulle ta bort det) när jag var barn.

Fattar ni vad barnen idag har, eller?

Jag är såhärnära att säga att vi minsann lekte med kottar också. Men jag biter mig i tungan och ser allmänt förnärmad ut istället.

:) // Ann

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar