söndag 15 januari 2012

Ett nytt år, och vi är tillbaka!





















Varmt välkomna tillbaka, alla gamla och nya cupcake-, mat- och bakintresserade vänner!
Har ni haft en fin jul och ett gott nytt år?
Det hoppas jag!

Nu har vi druckit den sista champagnen, packat ner julen i kartongerna och klarat av årets första stapplande dagar. Barnen har återvänt till skola och dagis och vardagen börjar återigen slå sina välbekanta klor i oss.
Men deppar vi för det?
Näe!
Vi gillar vardagen. Då hinner man ju att läsa bloggar, utforska nyheter och roliga grejer och baka, framför allt, hinner man ju baka.

November och december var nämligen helt galna månader, jag tror inte att jag någonsin har bakat eller lagat så mycket mat i hela mitt liv. Det känns inte som om jag gjorde något annat än att transportera antingen mat eller bakverk tvärs igenom stad, land och rike. 
Sorgligt nog så medförde det att jag inte hann koncentrera mig på att dokumentera, så jag har väldigt få bilder.

För er som har hängt med bloggen hela året så är det säkert några som kommer ihåg att jag hade tre löften som jag gav till mig själv förra nyårsafton, ståendes bland glittrande raketer och bitande kyla.
Eller löften och löften... Jag föredrar att kalla det mål.

Anyways, mina målsättningar var att gå ner i vikt, baka mer och börja måla igen.
Jag klarade två av tre. Jag har tyvärr inte börjat måla igen.
Så - det får bli årets nyårs-målsättning.
Fast....det är klart. De två ovanstående är ju inte färdignådda än, så de får hänga med i år också.

Är ni fastspända?
Bra - nu kör vi!
Woooohooo!!!!!

:) // Ann

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar