tisdag 24 januari 2012

Äkta ätbara blommor - bröllopstips, romantiskt och effektfullt att ha i champagne.








Bild lånad från http://www.porterfoodwholesale.co.uk/












Oj då! Någon har skruvat på "Fabio-tänket" ordentligt.

Företaget "The Original Wild Hibiscus in Syrup Company" i Australien har tillverkat äkta ätbara sockerlags-inlagda hibiskusblommor som man med fördel lägger i ett champagneglas.
När man häller champagnen över blomknoppen så öppnas blomman av de små bubblorna och hibiskusens naturliga färg gör att champagnen färgas rosa. Den blir också sötare eftersom blomman ligger i en sockerlag.







Bild lånad från http://www.cutebitz.com/







 Det får plats 11 blommor i en normalstor burk. De är ekologiska och 100% ätbara.
Du hittar dem i Tyskland http://www.new-world-gourmet.de/ och där kostar en sådan burk 12.99 Euro plus frakt.


Först tyckte jag att det såg lite cheesy ut, men ju mer jag tittade runt desto mer blev det till en riktigt bra idé.
Jag tycker att det ser riktigt romantiskt och effektfullt ut, och jag hade gärna blivit bjuden på ett glas champagne med en hibiskusblomma i. Jag tror att man hade blivit väldigt glatt överraskad om man hade blivit serverad ett sånt här glas champagne på en tillställning.

Blomman smak skall påminna om rabarber, och själva sockerlagen smakar också av detta.











Bild lånad från www.ecademy.com







I ärlighetens namn hade jag kanske inte ätit upp själva blomman - om jag inte hade druckit flera glas champagne först.
Men det ser superläckert ut.
Tänk att servera på ett stort bröllop till själva brudskålen.
Lovely, I'm sure.
Cheers!

:) // Ann

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar