måndag 23 januari 2012

Quins - en form av strössel att dekorera tårtor, glass och cupcakes med.













Bild lånad från www.layercakeshop.com







Ni har sett den här typen av strössel förut.
Kanske i affären, på webbshoppar eller på den här bloggen.
Jag har köpt det flera gånger och använt dem och tittat på dem, det senaste åren. Men jag har aldrig vetat vad jag skall kalla dem.
Det är ju strössel, fast inte i vanlig bemärkelse.
Nu vet jag vad de heter.

Quins!

Här får ni se några nya sorters quins, och vi börjar med Musse Pigg i pastellfärger:











Bild lånad från www.fancyflours.com





Sen har vi några fina ankor med tillhörande - bubblor. Påhittigt va?











Bild lånad från www.fancyflours.com





Sen kanske det är lite sent för juldekorationer, men de här järneks-quinsen är ju geniala!












Bild lånad från www.cakecraftshop.co.uk







*fniss* De sista quinsen jag tänkte visa i det här inlägget är ganska märkliga. 
Jag vet inte riktigt var man skall använda det, och när?

Finns det folk som verkligen vill ha små grisar på sina cupcakes? Till en speciell gris-dag?
Well.... i sånt fall så har ni quinsen för det, här.
:)










Bild lånad från www.heinis.com








Kanske grisar blir mer poppis än hjärtan?
Who knows?

Men, om man tänker efter - vem är jag att säga att silhuetten av en animerad mus är mer normal och gullig än små rosa grisar...?

:) // Ann

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar