tisdag 6 september 2011

Veckans snyggaste tårta!

Bloggen är ett sånt utmärkt verktyg! Man kan snabbt och enkelt visa hur fantastiska saker det finns både här och där, ute i världen. 

Detta är ett sånt här tillfälle:




















Bild lånad från www.glorioustreats.blogspot.com


Äh men kom igen... hur i helsefyr stiligt får det bli?
















Bild lånad från www.glorioustreats.blogspot.com


Glory på Glorious Treats... vilket geni!

Ser ni hur färgerna blir svagare ju högre upp i tårtan man kommer? Både inuti och utanpå? Läckert, läckert! Det enda jag hade önskat var att det översta lagret var lite mer skalenligt i storlek, för att få det perfekta synintrycket. Men, please... snacka om "splitting hairs".

Jag gjorde en "layer cake" när jag gjorde prinsess / barbie-tårtan till Dottern, men då var knappast tekniken i fokus. Dessutom var det tunga chokladtårtor som var botten. Insidan var det sista jag tänkte på, när jag gjorde den tårtan.
Så jag vill pröva göra en riktigt god, lätt och fin layer cake med fokus på smak och utseende.

När cake pops'arna är färdiga, så blir nog det här mitt nya projekt!
Eller något liknande. Martha Stewart har också några grymma layer-kakor som hade varit roliga att pröva.

:) // Ann

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar