onsdag 14 september 2011

Geniet dissar - fejk-cupcakes.







Bild lånad från www.save-on-crafts.com






Halloj,
Söta cupcakes va? Jo, det tyckte jag också. Tills jag såg vad det var...
Fejk-cupcakes.












Bild lånad från www.save-on-crafts.com









Fejk-cupcakes??
Ja, gjorda i någon gips/plastblandning.

Hmmm... nu har det brunnit till i någons huvud ordentligt, tänker jag. 

Diss, diss, diss och diss. Tummen ner. Gillar inte. helt ute. Och så vidare. Ni förstår säkert hur tänd jag blev på detta.... Nä, vem i helsefyr kom på den här inte så brillianta idén?

De kostar 8 dollar per "faux cupcake" och så här står det i produktbeskrivningen:
"Hand crafted in the USA".
"Keep away from children and pets".
"For display puroposes only".

-What?!?!

Jag kan inte tänka mig något så dumt. Var skall man ha dem? Jo, på ett ställe där man skall ge sken av att man har cupcakes, när man i själva verket inte har det.

Jag ser bara ett enda legitimt skäl till att köpa dessa, kanske om någon har en klädaffär eller inredningsaffär, som ev kan tänkas ha dessa som ren dekor för att lyfta fram sina egna produkter... Bara för att cupcakes är så söta och passar överallt och gör folk glada. Det är den enda anledningen jag kan tänka mig.

Allra värst skulle det vara om ett cupcakery (bageri fast med bara cupcakes) skulle köpa in dem, för att ha i kyldisken.... för att det skulle se ut som om de har massor med färska cupcakes, fast de inte har det.

Om en cupcake-makare hade ställt upp dem som utfyllnad på ett bröllopsbord (för att det skall se maffigt ut) eller mässa, så hade det varit lika illa.

Att ta kort på dem och låtsas som om man har bakat dem? Nä, men herregud...

"Keep away from children and pets"
???
Hela poängen med cupcakes är väl att glädja andra, speciellt barn (kanske inte husdjur i samma utsträckning - sorry katten....).

:) // Ann

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar