tisdag 27 september 2011

Cupcakes - apelsinmuffins med chokladbitar och mörk chokladfrosting.





















Kommer ni ihåg de cupcakes som jag bakade innan vårt heders-uppehåll för de två små pojkarna som omkommit? Det är ju en vecka sedan, så om ni går tillbaka ett par inlägg så ser ni hur jag bakade själva muffinsbottnarna.

Anyways, så så här såg de ut, när de förvandlades från muffins till cupcakes.
Och det är faktiskt en av de godaste cupcakes jag har bakat.
Jo, handen på hjärtat.

Chokladfrostingen blev så himla mjuk, fyllig och len och tillsammans med den intensiva apelsinsmaken och de mjuka mörka chokladbitarna i muffinsbotten, så blev detta ett homerun.



Mmmm, mörka chokladbitar, saftig muffinsbotten med apelsinsmak och fyllig chokladfrosting.




Hahahaha, jag hann faktiskt ta en bild innan denna delikata cupcake mystiskt försvann in i munnen!

Mannen och barnen var totalt fokuserade på att få in de överfyllda teskedarna i munnen och jag fick tre tummar upp och tre smuliga och bulliga leenden, när jag frågade hur de smakade.
Det är alltid ett gott tecken, när de inte hinner prata!

...på många sätt och vis, he he he...

:) // Ann

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar