söndag 11 september 2011

Recept - Leila Lindholms recept på sockerkakor och chokladkakor, funkar inte för mig...





















Det här är Leila Lindholm.
Hon är en kock med en fablesse för bakverk och hon är söt, snygg, rolig och har stil.
Det är bara ett krux. Jag får aldrig till hennes recept, inte de jag har prövat, i alla fall.
Jag bakar ändå bra mycket oftare än genomsnitts-hobby-bagaren, så jag tror inte att det är fel på tekniken.
Jag tror helt enkelt att jag och Leila har olika smak, faktiskt.

Är det sant - tänker ni nu?!?!
Hehehehe, jo - det är nog sant.

Jag har bakat hennes sockerbröd och bottnar flera gånger, och konsistensen blir aldrig som jag vill ha det.
Det står "saftigt" i receptbeskrivningen.
Men det blir luftigt. Istället för saftigt så blir det bara lite flottigt istället.
Luftiga och flottiga kakor är tråkiga och intetsägande för mig.
Lite som sockervadd.

Men - vad vet jag? Leila är en välrenommerad kock med hundra kokböcker och minst två hundra olika TV-program under bältet.
Och jag är bara en liten obetydlig hobby-bloggare.
Ändå vågar jag nog påstå att jag har prövat bättre recept än hennes, på just sockerbröd.

:) // Ann

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar