onsdag 13 april 2011

Mobiltelefon - nu orkade inte min gamla Nokia längre...

Jag älskar min gamla Nokia E65. Den har knappar, ingen touchscreen, och är enligt mig  - helt perfekt!

...fast den har nog gjort sitt nu. Jag är i sorg. Djup sorg.

Kolla...







Jag tappade den i golvet för 145 657:e gången. Då pallade den inte längre.






It was a long time coming... Den har stått ut med all min misshandel och har varit med mig länge. Läääänge, om jag skall vara ärlig... 
Min Nokia har varit en god vän och fått jobbat som en galning.
Nu är det dags att låta den gå i pension.

Snyft, snyft!!!

Men tekniken går ju som bekant framåt - och man måste väl anpassa sig till det nya samhället...

Många av mina vänner kan liksom inte tro att jag verkligen har arbetat med IT större delen av mitt yrkesverksamma liv. Jag är liksom så himla nöjd när saker fungerar och strävar aldrig efter att byta ut dem med nya grejer. Gillar inte ny teknologi. Go figure!! Hahahaha!

...eller gillar och gillar. Jag sitter ju i en lyxsituation eftersom min man är teknofreak, och ser till att implementera allt innan jag hinner blinka. Så den nyaste teknologien bara dyker upp från tomma intet, färdiginstallerat och klart - utan att jag behöver röra ett finger. Då är det klart att jag kan kosta på mig att vara lat...
:)

Så... den här telefonen dök upp ur tomma intet igår kväll. Alla adresser och sånt redan flyttade. Det tog Mannen 5 minuter att fixa det.

Även fast det smärtar mig, så presenterar jag härmed den nya efterträdaren.






Suck... en htc android smartphone. Jag som inte vill ha en.














...vilken skulle du välja?








Men jag inser ju samtidigt att vi lever nu 2011 och att ...äh, screw it....

Jag behöver inte gilla dessa touchscreens om jag inte vill. Och det gör jag inte. Det är ju skitjobbigt att sms'a och ringa. Man ringer ju fel hela tiden. Och knapparna... Jag har alltid trott att jag har långa smala och fina fingrar... Nä, jag får nog nedgradera dem till heffaklump-prinskorvar istället.

Hej blir liksom Hwaj hur jag än vrider och vänder på den satans telefonen.
Jag protesterar på mitt lilla sätt och har stängt av nätfunktionen. Jag kommer fortsätta att bara sms'a och ringa. Resten tar Mannen så gladeligen hand om.

:) // Ann

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar