torsdag 23 februari 2012

Brist på prinsesstårtor i Sverige!















Wow!
Kommer ni ihåg att jag i morse spådde blomstrande tider för alla som säljer prinsesstårtor?
Att jag inte trodde att det skulle finnas några kvar, lite senare idag?

Jodå, det har visat sig vara en sådan efterfrågan på prinsesstårtor att DN tyckte att det var en riksangelägenhet att rapportera om.
:)

Kolla deras artikel: http://www.dn.se/ekonomi/sverige-dammsugs-pa-prinsesstartor .

Appropå det, så har jag bara hunnit vara i en helt vanlig mataffär idag, och där hade de bara frysta prinsesstårtor, men jag köpte en för att gardera mig.
Ja men herregud, är man en tårtfamilj måste man ju fira en kronprinsessas födelse med en prinsesstårta, eller hur?!

Egentligen borde jag baka några prinsess-cupcakes. Det finns ju få tillfällen när det är så passande, som nu i dagarna.
Hmmm..
Hör ni kugghjulen som börjar snurra?
jag har en riktigt rolig och gullig idé.
Men fram tills dess att jag har gjort dem, visar jag en favorit i repris.
Här är en prinsesscupcake som jag har gjort:






Vaniljcupcake med hallonfyllning och vit chokladfrosting. En rosa muffinsform och cupcake-pick med kronor och små hjärtan på, gör looken komplett.










Angående frysta prinsesstårtor... jag skall ner till ett par konditorier på stan om en liten stund och se om det finns några fina färska (med härliga marsipanrosor på) kvar.
Då köper jag en sådan istället.

:) // Ann

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar