tisdag 14 februari 2012

Alla hjärtans dag - liten men naggande god gåva eller present i hjärtformad ask.
















Man måste bara älska Panduro.
De har ta mig sjutton allt och lite till i den där affären!

De här gulliga små hjärtforamde askarna i papper (med tillhörande lock, som inte syns på bilden) kostar 16 konor styck.
Jag tyckte att de var perfekta för en liten Alla hjärtans dag-present i miniformat så jag köpte dem direkt när jag såg dem.

Jag ställde dem, med locket på, på varje tallrik när vi dukade inför middagen, och de små "paketen" orsakade mycket spänning och många leenden. 

Jag knycklade bara ihop bitar som jag klippte (ca 10 x 5 cm remsor) ur några snygga servietter, i botten.
Sen la jag i hjärtformade chokladpraliner med hallontryffel och rosa dekorationssocker, från RC chocolat (shit så goda!!) och la på locket.

Jo, jag hade tänkt att dekorera askarna, men ångrade mig när jag tänkte att barnen säkert skulle vilja göra det själva i efterhand. Och det stämde.
De blev jätteglada.

Tänk att en liten ask, en serviett och en pralin kan göra någon så glad.
Härligt!

PS - det är ju passande att ge bort små saker i dessa små pappersaskar, om man vill ge sina bröllopgäster små gåvor eller "favors"?

:) // Ann

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar