måndag 31 oktober 2011

Halloween - pumpor, igelkott - ljusdekoration utomhus.















Cupcakevänner - jag vill presentera familjens nyaste tillskott.
Igelkotten! Gullig va?

Så här gjorde vi:

Till igelkotten valde jag en pumpa som vägde 8 kilo och en liten som huvud.
Lägg pumpan ner på sidan (kroppen) och skär ut ett ganska stort hål på pumpans undersida (där skall också ledningen gå in och ut).

Karva ur pumpan tills dess att skalet bara är mellan 0,5 - 1centimeter tjockt, runt hela pumpan. Jag skämtar inte, det tog mig en timme. Den var så otroligt tjock. Lika tjock som hela mitt pekfinger är långt...





Borra! Låt mannen bli delaktig. Kom bara ihåg att borra lika många hål som det finns ljusdioder på slingan...
:)



Sätt in ljusslingan inifrån, tryck upp ljusdioderna så att de sticker ut ur skalet. Jag köpte denna ljusslinga (LED) med 40 dioder på Claes Ohlson för 99 kr.
Ta tre grillpinnar i trä, borra hål i den lilla pumpan (huvudet) och trä in dem. Sätt sedan pinnarna intill den stora pumpans kortsida (kroppen) och markera med penna var grillpinnarna kommer att gå in. Borra och stick in.


Voilà! Meet Mr Igelkott.
Inspirerad av Martha Stewarts fina Halloween porcupines.
En svensk version. Ganska fin för att vara första gången?




Nästa år blir det Eiffeltornet-pumpa med blinkande ljus...
Nä, skoja´ bara!
*skratt*

:) // Ann

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar