tisdag 27 mars 2012

Tändstål - hur bra "att ha", som helst!












Bild lånad från www.bluebox.com







Alltså ...jag fattar ju att det kanske är något fundamentalt galet när en kvinna i *host, host* 30-års åldern, går igång på ett tändstål.
Men det är liksom så jag funkar.
Bra-att-ha-saker och överlevnadsgrejer triggar igång något i mig.

När jag såg det här tändstålet på webben, så var min första tanke "shit vad bra - en sån borde alla ha" och "en sån ska jag ha i väskan".

Hehehehe, jag kan bara säga att om jag verkligen bar med mig alla "bra-att-ha-saker" som jag tyckte var nödvändigheter, så skulle jag behöva forsla runt en smärre container på hjul, vart jag än gick.

Jag kollade på Dr Phil en gång när han beskrev att man kunde klassificera hur människor fungerade genom att kolla i deras plånböcker / väskor.
Han menade att gällande basal psykologi så var människor uppdelade i två grupper och han tog en enkel liten sak som ett frimärke för att visa vad han menade:

Grupp 1) 
De som bär med sig ett frimärke i plånboken, om de någon gång skulle behöva det.

Grupp 2) 
De som aldrig ens skulle tänka tanken på att stoppa in ett frimärke i sin plånbok, i förebyggande syfte.

Need I say vilken grupp jag tillhör?
Eh, näe jag tänkte väl det...
Jag började garva, för jag behövde inte ens kolla. Jag visste att jag hade ett frimärke i plånboken vid det tillfället.

Jo, jag har en massa saker i handväskan som säkert skulle fascinera Dr Phil.
Plåster, barnalvedon (?), antiseptiska våtsavetter, stumpor, sovmasker, russin och annat roligt.
Kunde jag så skulle jag slänga med ett par tändstål, ett par stormkök, ett par vattenreningstabletter och andra bra-att-ha-produkter också.
Förut hade jag en mun-mot-mun-mask, fickkniv och tändstickor också. 

Jaaaa, *hehehehe* släpper du in mig på Apoteket och Biltema, kommer jag ut många tusenlappar fattigare, that's for sure.

Kanske är jag tokig - men jag föredrar att se det som att scouternas "alltid redo" passar väldigt väl in på mig.

:) // Ann  

1 kommentar: