torsdag 22 mars 2012

Recept - cupcakes fyllda med körsbär toppade med grädde istället för frosting.















Det var alldeles för länge sedan jag bakade cupcakes.
Herrrrrrrrrrrrrrrrrrregud!

Men nu blev det alltså dags.
Det blev vaniljcupcakes fyllda med körsbär toppade med vaniljgrädde.

Recept på vaniljmuffins finner du här: http://galenicupcakes.blogspot.se/2011/06/recept-vaniljcupcakes-appel-och.html.





Låt dina vaniljmuffins svalna helt.






Ta en vass kniv och skär ett hyfsat stort hål och gröp ur lite extra.
Spar locket men skär bort själva vaniljsockerbotten.


Oj! Vad synd att just dessa små läckerbitar låg och väntade på mig. Det är bagarens privilegium, eller hur?
:)

Har ni inte prövat de här fantastiska körsbären som finns i frysdisken på Willys, så löp och köp, de är ah-mazing.
Jag brukar tina dem och ha i vaniljyoghurt. Mmmm!


Mixa de tinade körsbären i en mixerenhet, men kör dem inte helt släta utan lämna gärna lite bitar av gott tuggmotstånd kvar.

Vispa grädde med lite florsocker och vaniljpulver, mjukt.

Oh, detta är mina bästa engångsspritspåsar. De finns i 100 pack på Martin Olsson i Bromma. Superbilliga och jättebra!



Jag brukar ta ett jätteglas och montera upp spritspåsen (tyllad och färdig) för att enkelt kunna fylla den.
Man har ju bara två händer och alla hjälpmedel är välkomna... 

Tycker ni att jag behöver köpa nytt strössel?
Hehehehe. Jag också.
Det är tomt i varenda burk.

Jag lyckades skrapa ihop några gula strösselkorn för att få lite färg.









Själva spritsningen gick åt helsefyr och blev überful så jag tog en tesked, slätade till grädden och gjorde en liten bulle av det istället.
Det funkade det också!

Jag vet tre personer som blir glada när de kommer hem.
Kvällens dessert är officiellt i box.

:) // Ann

1 kommentar: